آرشیو دی ماه 1402

صیغه نامه با مهر برجسته برای هتل

مدارک لازم برای صیغه نامه | دفترچه صیغه تهران

۵ بازديد

 

ازدواج یکی از سنت های و باور های مقدس در هر قوم و ملیتی می باشد که در ایران نیز از قانون مستثنی نیست و در کشور ما ازدواج در دو نوع ازدواج دائم و ازدواج موقت وجود دارد، که در ازدواج دائم بسیار مهم هست که حتما این ازدواج ثبت شود و در صورتی که این ازدواج ثبت نشود مرتکب خلاف شده اند و برای مرد مجازات حبس وجود دارد.

دفترچه صیغه نامه چیست ؟

در این سند بعد از ثبت در دفاتر ازدواج، توسط سردفتر دار صادر می شود که یک سری از موارد در این دفترچه لحاظ می شود از جمله این موارد می توان به این موارد اشاره داشت:

مشخصات: در ابتدای این صیغه نامه مشخصات کامل زوجین که همان نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ گواهی پزشکی و مرجع صدور می باشد که باید این مشخصات توسط هر دو طرف تایید و سپس امضا شود.

لازم به ذکر است که اگر دختر باکره باشد لازم است که اجازه ولی او نیز باشد و این موضوع الزامی است.

مهریه: حتما باید مهریه در دفترچه صیغه نامه لحاظ شود، این مهریه در مدت ازدواج و یا در صورتی که صیغه نامه باطل شود مورد مطالبه و دریافت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای صیغه نامه

مدارک لازم جهت گرفتن صیغه نامه چیست؟

اما صدور صیغه نامه لازم بر این است یک سری از مدارک توسط زوجین فراهم بشود تا دفترچه صیغه نامه نیز صادر گردد. در این بخش از مقاله ما سعی بر این داریم که این مدارک لازم برای صیغه نامه را توضیح دهیم و بررسی نماییم.

۱- مدارک شناسایی زوجه

۲- شناسنامه و کارت ملی پدر زوجه البته در صورتی که دختر باکره باشد.

۳- دو قطعه عکس ۳*۴

۴- طلاق نامه و یا گواهی فوت همسر در صورتی که زوجه قبلا ازدواج کرده باشد.

همان طور که پیش تر گفتیم در صورتی دفترچه صیغه نامه صادر می گردد که تمامی مدارک توسط زوج و زوجه فراهم آورده شود و سپس اصل بودن آن توسط مسئول مربوطه تایید گردد.

به همین دلیل زوجینی که تصمیم دارند که دفترچه صیغه نامه را دریافت کنند باید تمامی این مدارک را تهیه کنند . در صورتی که دختر باکره باشد حضور پدر دختر لازم است.